Pomysły na każdy dzień.
Jedzenie w restauracjach, w niektórych środowiskach stało się bardzo modne. Sa grupy, które w ogóle nie stołują się w domu. Mimo, iż każdego dnia zastanawiają się, który lokal wybrać i tak najczęściej chodzą do jednej, maksymalnie dwóch restauracji. Dlaczego? W branży gastronomicznej, bardzo łatwo jest zabłysnąć wśród klientów, ale równie łatwo jest tez stracić dobra opinię. Jeśli jedzenie jednego dnia jest pyszne, a drugiego okropne, bardzo szybko zaczniesz tracić klientów. Pamiętaj, ze maksymalny czas oczekiwania na przystawkę to 15 minut. Jeśli Twoi Goście, będą czekali na zupę godzinę, prawdopodobnie kolejny raz już do Ciebie nie przyjdą. Twój szef kuchni, musi być nie tylko świetnym kucharzem, ale również menadżerem, który przy pełnym obłożeniu lokalu, będzie potrafił prawidłowo rozdzielić zadania.
Przyzwyczaj swoich klientów do tego, ze to oni sa najważniejsi. Na początek, podaj im niewielki aperitif, może to być lampka wina, czy doprawione oliwki. Mogą to być wyroby cukiernicze lub mała porcja nowego dania. Powiedz klientom, ze zamierzasz wprowadzić potrawę do menu i zapytaj o ich opinię. Jeśli nie będzie smaczna, na pewno się o tym dowiesz. Regularnie wprowadzaj menu sezonowe tak, aby w Twojej restauracji ciągle działo się coś nowego. Klienci nie lubią stagnacji, nawet jeśli chodzi o kuchnie. Dlatego musisz urozmaicać swoje dania i w miarę możliwości, je zmieniać. Na stałe, zostaw tylko te, które sa twoja specjalnością. Codziennie możesz proponować 2-3 potrawy dnia.